In de hal kunt u deze spullen deponeren in bakjes of kastje en er wordt voor gezorgd, dat deze spullen op een goede plaats terecht komen. Dat wil zeggen: dat het geld opbrengt voor
KERKINACTIE en/of dat het milieuvriendelijk wordt verwerkt. Een goed milieu begint bij onszelf.
De brillen gingen jaren naar een opticien in Rotterdam, die zorgde dat die in Nepal terecht kwamen, maar dat is gestopt, toen hadden we 1 x een ander adres, maar dat is ook gestopt, maar nu hebben we een nieuw adres in de buurt gevonden. In januari heb ik een hele grote plastic zak met brillen ingeleverd bij Hans Anders in Hellevoetsluis. De verkoopster wist van het inleveren af en vertelde dat de brillen goed terecht komen. Vooral in Afrika worden deze gebruikt. Er is daar een speciaal busje wat beschikt over een mobiel oogtestapparaat wat van dorp naar dorp rijdt en zo de mensen van passende brillen voorziet, helemaal aangepast voor hun ogen, door er de juiste glazen in te zetten. Prachtig dat dat zo gaat. Ik zag op internet wel een verhaal van iemand die dit onzin vond en dat daar een bril voor € 10,- gekocht kan worden. Maar deze persoon weet dan niet, dat veel mensen in Afrika zelfs die € 10,- niet hebben om een bril te kopen.
Gsm's spaar ik in een doos totdat deze vol is om opgestuurd te worden. Daar gaan ook volle en lege cartridges bij.
Oud geld van allerlei landen; ook van Nederland, kan in een bakje worden gedaan. Pas kwam een gemeentelid met een literbak vol munten aan. Hij had ze een tijd opgespaard. Deze munten gaan rechtstreeks naar KERKINACTIE.
Postzegels en kaarten kunt u kwijt in een bakje bij de ingang van de kerkzaal.
Blijft u mee helpen?

Maarten Cok