Logo Wij staan vermeld Logo Protestantse Kerk

Daar was ie weer, de soepenmaaltijd, natuurlijk met veel liefde bereid

door de dames Martha, Debby en Nel en dan weten jullie het zeker wel.

Een 10 met een griffel zal ik maar zeggen, ja jullie hoeven mij geen woorden in de mond te leggen.

Bij binnenkomst is er altijd al een drankje en houd je daar niet van, dan bedank je.

Koffie of thee gaat er ook altijd wel in en ja, je doet gewoon je eigen zin.

Het doel deze keer is NeMo en de opbrengst was ruim 300 euro.

Natuurlijk was er ook weer een quiz: woorden invullen, je weet niet hoe moeilijk dat soms is. (voorbeeld: hoest ....orgel; vul in drank).

Na de maaltijd koffie en thee met een kersenbonbon erbij.  Iedereen heeft weer genoten en dat maakt mij blij.

Mieke Koster

Op vrijdagavond 10 februari hebben we met elkaar gezellig wintersoepen gegeten in de kerk. Martha, Debbie en Nel hebben heerlijk gekookt. Het goede doel van deze avond was Stichting NeMo. Bij twee zusjes uit Rockanje, Lysanne (28) en Frances (27), sloeg een onbezorgde jeugd plots om. Ze hebben een zeldzame stofwisselingsziekte en kunnen helaas niet meer beter worden. Ze hebben hierdoor weinig energie, regelmatig epileptische aanvallen en uitvalsverschijnselen. Om de paar maanden worden ze steevast opgenomen voor een speciale kuur. Terneergeslagen in hun lot? Integendeel “Je moet zelf iets moois van je leven maken “ is hun motto.

Stichting NeMo maakt zich sterk voor onderzoek naar zeldzame stofwisselingsziekten. Lysanne en Frances proberen samen met hun ouders en vrijwilligers zoveel mogelijk geld bij elkaar te brengen voor deze stichting. Zij staan voor dit doel (Lysanne in een rolstoel) op braderieën, kerstmarkten en tuintjesmarkten. Fijn dat wij door deze maaltijd een klein steentje kunnen bijdragen aan deze stichting.

Lenie van Linschoten