Logo Wij staan vermeld Logo Protestantse Kerk

Meer dan een jaar geleden zijn we begonnen met het zoeken naar een jeugdwerker die jeugdactiviteiten wil organiseren voor de dorpen Rockanje, Tinte, Brielle en Oostvoorne. We wilden iemand vinden die niet alleen activiteiten zou organiseren voor één specifiek dorp, maar voor alle genoemde dorpen. De focus van de jongerenwerker zou liggen op de leeftijdsgroepen 12-15 jaar, 16-19 jaar en 20-29 jaar. Helaas konden we geen geschikte kandidaat vinden en moesten we ons plan aanpassen. Of eigenlijk zijn we gaan omdenken. We zijn op zoek gegaan naar jongvolwassenen in elk dorp die als betaalde vrijwilligers activiteiten voor jongeren wilden organiseren. We werden van dit nieuwe plan nog enthousiaster.

Vanuit onze gemeente hebben we Charlotte Olieslagers benaderd die direct heel enthousiast was. Samen met Maan van der Heijden (gemeente Brielle) en Evelien van der Doel (gemeente Tinte) gaat zij activiteiten organiseren voor de tieners. De eerste bijeenkomst heeft in juni reeds plaats gevonden. Daar kwamen al verschillende jongeren op af van de bestaande groep. In het nieuwe kerkelijk zullen we ook andere jongeren uit Rockanje gaan benaderen om deel te gaan nemen. De tienerclub wordt georganiseerd voor 12 – 16 jaar en er gaat ook gekeken worden of er voor andere doelgroepen activiteiten kunnen komen.
Het mooie is daarnaast dat Charlotte Olieslagers een opleiding Theologie in Ede gaat volgen. Het komende jaar zal ze verbonden zijn aan de Protestantse Gemeente Oostvoorne waar zij haar stage zal gaan lopen. Charlotte gaat daarom de activiteiten organiseren voor Rockanje en Oostvoorne. Daarnaast kunnen we voor onze Welkomkerk Charlotte benaderen als jongerenwerker.

Beste gemeenteleden en vooral beste jongeren,Charlotte Olieslagers

Mijn naam is Charlotte Olieslagers, 24 jaar en woonachtig in Rockanje. Komend studiejaar zal ik starten met de deetijdbachelor Theologie aan de Christelijke Hogeschool in Ede.
Naast deze studie en mijn stage/werk in de Protestantse Gemeente Oostvoorne, ben ik twee dagen per week leerkracht basisonderwijs van een groep 4 in Hellevoetsluis. Daarnaast ga ik voor de jongeren van de Welkomkerk in Rockanje in de leeftijd van 12-16 jaar samen met twee andere meiden uit Tinte en Brielle activiteiten organiseren. Ik heb zin in deze nieuwe uitdaging! Tot snel!

Charlotte Olieslagers

Er is een gesprekskring van 30ers, 40ers en 50ers uit Brielle, Oostvoorne, Rockanje en Tinte die elkaar regelmatig ontmoeten onder begeleiding van één van de predikanten. Communicatie verloopt via een groepsapp.

Deze bijeenkomsten zijn volgens rooster elke 4 a 6 weken in de verschillende kerken/gebouwen in Westvoorne. Mocht je hier interesse in hebben om aan te haken, laat het even weten en wees vooral van harte welkom!

Judith Hoogenboom

vanderschalkhoogenboom at kpnplanet.nl of via 0181-480847