poster voedselbankDe diaconieën van de Dorpskerk en de Welkomkerk willen graag artikelen in gaan zamelen voor de voedselbank Voorne aan Zee.

Misschien denkt u, alweer een actie? We hebben net de boodschappenactie van de Plus achter de rug. Ja…..dat klopt en die was zeker de moeite waard en de mensen waren er erg blij mee!
Maar zoals u in de kranten hebt kunnen lezen zijn er, door de hoge onkosten, nog meer mensen afhankelijk geworden van de voedselbank.
Daarom aan u de vraag: wilt u meehelpen?

Wat gaan we doen?

• Op 1e paasdag is tijdens de kerkdienst de actie geopend. U heeft een boodschappenbriefje gekregen met de, door de voedselbank gewenste schaarse artikelen. We houden het graag alleen bij deze genoemde artikelen.
  • Er staat vanaf die dag een mand op de tafel in de hal klaar. Daar mag u de gewenste artikelen in leggen. Deze mand hopen we regelmatig te kunnen legen zodat hij weer aangevuld kan worden door u.
  • U kunt de artikelen meenemen op zondag naar de kerk maar u mag ook doordeweeks binnen lopen als de kerk open is.
  • We blijven verzamelen tot 1e pinksterdag.
  • Uiteraard mag u de artikelen kopen in de winkel maar kijkt u ook eens in uw eigen voorraadkast. Wie weet?
  • En….we zouden het fijn vinden als u probeert om mensen in uw omgeving te enthousiastmeren. Misschien willen zij ook wel een artikel doneren. Mond op mond reclame werkt!
  • Wilt u liever geld doneren, dan mag dat op de rekening van de diaconie o.v.v. actie voedselbank.

Op 1e pinksterdag worden alle produkten samengebracht door de Dorpskerk en de Welkomkerk. Dat vieren wij dus in de gezamenlijke kerkdienst.
Daarna hopen wij dat we veel producten kunnen afleveren bij de voedselbank.

Alvast hartelijk dank namens het diaconieteam,
Ans, Corrie, Rogier en Lia

Op de boodschappenlijstjes staan de onderstaande producten:

Boodschappenlijstje

• wasmiddel
  • afwasmiddel
  • handwaszeep
  • shampoo
  • tandpasta en tandenborstel
  • closetpapier
  • maaltijdsoepen in blik
  • groente/fruit in blik of pot