Logo Wij staan vermeld Logo Protestantse Kerk

Einde dag:  14.30 uur
Entree:  Gratis

knutseldag3  knutseldag2

We gaan luisteren naar een bijbelverhaal, we gaan zingen, knutselen, eten met elkaar en doen leuke spelletjes.

Carla van der Hout

Op zondag 10 maart was het een drukte van belang in de kerk.
Niet alleen met kerkgangers maar ook druk met dieren die twee aan twee naar de Ark liepen. De kerk was versierd met dieren en een Ark. Het kon niet anders zijn dan dat de dienst over de Ark van Noach zou gaan. De kinderen van de kindernevendienst hadden de dieren geverfd of geknutseld!!
Het werd een leuke vlotte dienst waar veel liedjes over het thema gezongen werden. De liedjes werden begeleid door Elena, Noa (zang), Timo(drum) en Atelma bij het laatste lied op de piano.
De kinderen hebben gezongen, geholpen met spreekwoorden ophalen en de collecte. De dominee nam enkele spreekwoorden vanuit het lied maar ook spreekwoorden die mensen hadden opgeschreven als voorbeeld voor zijn korte overdenking.
Enkele spreekwoorden vanuit de gemeente waren:
• Schaapjes op het droge
• Oranje vis niet gevangen (de staatsloterij)
• Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
• Jong geleerd is oud gedaan. (dat proberen wij vandaag!)
• De spijker op zijn kop slaan
• Iedereen kan schoon schip maken (vrij in je hart kunnen leven zonder verwarring)
• Na regen komt zonneschijn ( je moet altijd positief blijven denken)
• Van de regen in de drup
• Zo lang er leven is, is er hoop
• Hoop doet leven
• Vele handen maken licht werk (omdat samen iets doen, blij maakt)
• Een goed begin is het halve werk
• Na moeilijke tijden komen betere tijden

foto1
Na de verkondiging kregen de kinderen van de basiscatechese deze ochtend hun afscheid boek: “Bagage”.(zie foto onder)
Het laatste lied: Heer laat uw licht en uw liefde schijnen was een spetterende afsluiting waarbij iedereen uit volle borst mee zong.

Wij, van de kindernevendienst kunnen terugkijken op een zeer geslaagde kinderdienst!!

foto2

Namens de kindernevendienst, Jacqueline Havelaar

Dauwtrappen en ontbijt op Hemelvaartsdag 9 mei

Het is inmiddels al een goede traditie : Hemelvaartsdag beginnen met een mooie wandeling door de natuur.

We verzamelen om 6.45 uur op de parkeerplaats van Natuurmonumenten bij het Kreekpad, om vandaar een wandeling door de duinen te maken onder begeleiding van onze gids Dick Zwart.

Na deze wandeling gaan we naar de Welkomkerk, waar ons een heerlijk ontbijt wacht.We proberen tussen 8.30-8.45 uur in de kerk aanwezig te zijn, zodat de eieren niet koud worden.

Na het ontbijt gaan we naar de kerkzaal, waar de dienst om 9.30 uur zal beginnen. Dominee Peterjan van der Wal zal in deze dienst voorgaan.

Wilt u graag met ons ontbijten, maar kunt u niet meedoen met de wandeling, geen enkel probleem. U bent van harte welkom bij het ontbijt.

Wanneer de wandeling niet door kan gaan vanwege slecht weer, krijgt u hier op tijd een mail over. Het ontbijt om 8.45 uur gaat in ieder geval door, net als natuurlijk de kerkdienst.

In de hal van de kerken ligt een inschrijfformulier waarop u zich kunt opgeven.

U kunt zich ook telefonisch of via mail opgeven .

Er zijn geen kosten aan dit samenzijn verbonden. Wel wordt er een collecte gehouden tijdens de kerkdienst. De opbrengst hiervan gaat naar Old Tafo.

We hopen op een heerlijke wandeling en een mooie samenkomst!

Emmie Langendoen : 0181 402579,  mailadres : emmie.quaak at upcmail.nl

Ans Zwart : 0181 402930, mailadres : ans_zwart at hotmail.com

Pinksterdienst 19 mei 2024

pinkster_poster_A4_def.jpg

Diaconale hulpdienst.

De diaconale hulpdienst is bestemd voor kortdurende, niet structurele hulp. Maar is er onverwacht toch een probleem dat u niet binnen uw eigen netwerk kunt oplossen, dan kunt u altijd contact opnemen met de diaconie.

U kunt bellen naar: Wil Stravers: 0181 403343 of Mariette van Zuilen, tel.nr. : 06 23047660

Meer  informatie over deze hulpdienst kunt u vinden op de pagina van de diaconie. https://www.welkomkerk-rockanje.nl/index.php/diaconie.html   Scrol daarna door naar Noodhulpdienst.